Alku

Aloitetaan alusta, tai melkein.

Tämän blogin aiheena oleva saaren palanen on ollut paikka, josta minulla on hyviä lapsuusmuistoja ja jonne olen karannut rauhoittumaan ja kalastelemaan kerran-pari kesässä lähes koko aikuisuuteni ajan. Se on aina ollut minulle rakas, vaikka onkin vähemmän arvostetulla idän puolella saarta. Sen rantakallio on taianomaisen tyyni, vaikka toisella puolella olisi kovakin tuuli. Sinne osuu aamuauringon ensimmäiset säteet, kunnes se puolen päivän jälkeen jatkaa kiertoaan puiden taakse ja pilkottaa tontille vain puiden latvuston läpi. Monena vuonna olen pakannut mukaan telttakamat, soudellut saareen ja haaveillut, että ehkä joskus tänne nousee edes jonkinlainen pieni sateensuoja, ettei telttaa tarvitse aina raahata mukana.

"Voiko ihanammin aamu enää alkaa?"

Kunnes sitten alkuvuonna 2020 päätin, että en voi odottaa enää. Saman vuoden kesällä, erinäisten käänteiden jälkeen, kiinteistö oli minun nimissäni ja rakennuslupa vetämässä. Siitä alkaa tämä tarina.

Sain ajatuksen blogin kirjoittamisesta vasta pari viikkoa ennen mökkipaketin tulemista, joten vaikka olen päivännyt tämän ja jotkut seuraavista postauksista vuoden 2020 puolelle, olen aloittanut kirjoittamisen vasta huhtikuussa 2021. Tämä siksi, että haluan dokumentoida asiat oikeassa järjestyksessä ja ajassa myös itseäni varten. Päivämäärän 18.6.2020 löysin sähköposteistani. Silloin laitoin ensimmäiset kysymykset rakennustarkastajalle ja ilmoitin, että rakentaminen on mielessä.

Toivon tästä blogista olevan hyötyä mökin rakentamista suunnitteleville tai sen jo aloittaneille. Varsinkin heille, jotka ovat kaiken järjen vastaisesti päättäneet rakentaa saareen.

Rakentaja itse kuljettamassa tavaraa helpon näköisesti kohteeseen

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ikkunanpieliä näpräilemässä

Ensilöylyt!

Valmis mökki?